Curs de reintegració i retoc en restauració de paper (2017)

←CURSOS CASTELLANOenglish

Iguales el color però no la textura? Claves l’acabat però no el color? Les dues coses et donen guerra? I, quins tints fer servir per al tintat del paper?
Si vols ampliar el teu repertori de tècniques en reintegració i retoc, aquest és el teu curs. Sota la tutela d’experimentats professionals, aprofundirem en eines, materials i trucs. L’objectiu és abordar la reintegració i el retoc amb més confiança i èxit. Descarrega’t el programa aquí.Inpainting and Loss Compensation on Paper Conservation

Escoda brushes supports this course

EMPLAÇAMENT DEL CURS:
El curs tindrà lloc al taller de restauració:
C. Sant Pere, 24. 08330 – Premià de Mar (Barcelona).
Persona de contacte:
Rita Udina; info@ritaudina.com; +34 649 694 899

CERTIFICAT:
Es lliurarà un certificat d’assistència en havent completat com a mínim un 80% del curs.

LLENGUA: Anglès.

PROFESSORS: Amparo Escolano, Rita Udina.

DATES:
Del 18 al 20 de desembre 2017 (20 hores). Termini d’inscripció: 20 d’octubre 2017.

PERFIL DELS ASSISTENTS: Curs pensat per a restauradors de paper, fent especial èmfasis en aquells que treballin en tallers de restauració on la reintegració té una especial rellevància. Es cercarà el caire internacional del grup d’assistents. S’enviarà un correu als admesos no més tard del 10 de novembre (2017).

QUOTA: 490 € (no inclou àpats, allotjament ni transport).

NOMBRE D’ASSISTENTS: 10 participants.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ: Inscriu-te aquí.

Allotjament i transport: Aquí trobaràs informació relativa al transport i allotjament.

CONTINGUTS del curs:

Criteris:

– Consideracions ètiques.
– Pràctica privada vs. institucions i museus.

Tècniques:

– Chromatic Selection and Chromatic abstraction.
– Rigatino/ tratteggio: Fiorentino vs. Romano
– Underleveled.
– Neutral color field.
– Mimetic.

Materials:

– Light and color phenomena.
– Brushes.
– Filling losses and fillers: powdered cellulose, paper pulp, Japanese paper, modifying the appearance and texture of Japanese paper, adhesives.
– Inpainting media and toning systems: synthetic resins, watercolor/gouache, pencils/pastels, dry pigments, dyes and other colouring agents.
– Modifiers : glossing, matting, polishing agents.

PROGRAMA:

18 de Desembre (dilluns.) Loss compensation: filling.

  • 9:00 – 10:30 Welcome and introduction to the course (handouts, conservation lab, tools…). Filling: Ethics and Criteria. Colour matching with micro & macro cellulose pulp.
  • 10:30 – 10:50 Coffee break.
  • 10:50 – 13:00 Filling: Materials and techniques. Samples preparation practice.
  • 13:00 – 14:00 Lunch break.
  • 14:00 – 17:00 Filling workshop with cellulose.

December, 19 (Tue.) Loss compensation: inpainting.

  • 9:00 – 10:30 Inpainting: Ethics and Criteria. Pigments & dyes (types, techniques).
  • 10:30 – 10:50 Coffee break.
  • 10:50 – 13:00 Inpainting: Samples practice.
  • 13:00 – 14:00 Lunch break.
  • 14:00 – 17:00 Inpainting workshop

December, 20 (Wed.) Practice.

  • 9:00 – 10:30 Practice on originals with prepared samples.
  • 10:30 – 10:50 Coffee break.
  • 10:50 – 13:00 workshop.
  • 13:00 – 14:00 Lunch break.
  • 14:00 – 16:00 Inpainting workshop

Although both tools and practising samples/documents will be supplied at the workshops, participants are welcome to bring their own tools, in case they want to achieve a much similar experience to their workspace. Participants are also encouraged to bring samples and/or documents* they would like to practice with.

First edition (2016)Daniel Gillberg, Chanaka Perera and Amparo Escolano Solka-Floc (microcristalline cellulose powder)  Orsolya Zelenák (Hungarian National Gallery), Nina Hesselberg-Wang (National Library of Norway). moulding textures Kate Chan (Hong Kong), Chiara Fornaciari (Vatican Museum). matting agents the class moulding the texture of a cloth binding. Arantxa Blat (Museum of Islamic Art, Qatar); Küllike Pihkva (National Archive of Estonia); Orsolya Zelenák (Hungarian National Gallery); Kate Chan (Hong Kong). Pulp samples for leafcasting infilling Kate Chan and Alexandra Nederlof (Rijksmuseum)
 Daniel Gillberg (Oslo Conservation Studio, Norway). Daniel Gillberg (Oslo Conservation Studio, Norway) and Chanaka Perera (Qatar National Library).


* The practice will be guided and supervised, but the exercises on original documents will be under the participants’ responsibility.


Contingut relacionat:

Retoc virtual vs retoc virtuósLa diplomàtica tinta neutraDürer: de la vella Europa a Palm BeachSFLAC post àlbum facebook 2016