Curs: Tractament cromàtic de llacunes en obra gràfica (Praga, 2023)

  • Títol del curs: Tractament cromàtic de llacunes en obra gràfica.
  • Projecte: Curs amb sessions pràctiques i teòriques (18 hores).
  • Professorat:  Rita Udina.
  • Organització: Ondřej Zatloukal, Barbora Kopsová.
  • Emplaçament: Escola Professional Superior de Gràfica
    (Vyšší odborná škola grafická a Střední průmyslová škola grafická).
    Hellichova 22, Praga (República Txeca).
  • Llengua: Anglès
  • Dates: 8-10 d’agost, 2023.
  • Assistents: Restauradors professionals de paper, llibres i fotografia.
  • Ressenya (per Ondřej Zatloukal):
    “Els tres dies passats ha tingut lloc a Praga el curs Tractament cromàtic de llacunes en restauració d’obra gràfica, que he tingut el plaer de co-organitzar. L’ha impartit Rita Udina, una restauradora catalana excel·lent i també una persona encantadora que ens ha transmès tota la seva experiència sobre cel·lulosa en pols, elaboració de motlles, tints i colorants, polpa de paper, etcètera.
    El millor del curs és que les tècniques i procediments s’expliquen de manera molt pràctica i tenen cabuda en el dia a dia del taller de tots els participants.
    Si mai teniu ocasió d’assistir al curs, no ho dubteu, és una gran oportunitat!
    Gràcies, Rita!!! :)”
Curs de reintegració i retoc de llacunes en restauració de paper a Praga (República Txeca).

D’esquerra a dreta, (a dalt):
Karel Křenek (restaurador privat), Iva Bělíčková (restauradora privada), Tereza Kašťáková (Museu Nacional de la Tècnica), Barbora Bartyzalová (Galeria Nacional, Praga), Katerina Opatová (restauradora privada), Rita Udina (restauradora privada), Maria Borysenko (Museu de l’Est de Bohèmia), Theodora Popova (Acadèmia de Belles Arts, Galeria Nacional, pràctica privada).
Fila central: Marie Benešová (Arxiu de la regió de Moràvia), Ondřej Zatloukal (restaurador privat), Jarmila Franková (restauradora privada).
Fila de sota: Jan Slivka (ZRestaurovat), Jana Dřevíkovská (Galeria Nacional, Praga).

Foto: Milana Vanišová.

  • Contingut (teoria i pràctica):
    Tècniques, materials i productes per a la reintegració i retoc.
    Motlles per a reproduir textures (amb acrílics o pols de cel·lulosa), igualat del color amb polpa de paper, tints i colorants, color, retoc digital, consells i tècniques de retoc.
    • Teoria i cassos pràctics:
      • Reintegració de llacunes i suports per a la reintegració: cel·lulosa en pols, polpa de paper, paper japonès.
      • Modificació de l’aparença i textura del paper japonès, elaboració de motlles per a replicar textures.
      • Mètodes i productes per al retoc i la reintegració: resines sintètiques, aquarel·les, guaix, llapis, pastels, pigments, colorants i altres agents colorants.
      • Llum i color, metamerisme (opcional).
      • Modificadors: agents abrillantadors, matisants, brunyidors (opcional).
    • Tècniques i criteris de retoc:
      • Selecció cromàtica i abstracció cromàtica.
      • Rigatino i tratteggio: florentí vs. romà.
      • Baix nivell.
      • La tinta neutra.
      • Mimètic.
      • Tecnologia digital.
      • Consideracions ètiques.

Altres edicions:

Clients

Curs: Tractament cromàtic de llacunes en obra gràfica (Praga, 2023)

  • Títol del curs: Tractament cromàtic de llacunes en obra gràfica.
  • Projecte: Curs amb sessions pràctiques i teòriques (18 hores).
  • Professorat:  Rita Udina.
  • Organització: Ondřej Zatloukal, Barbora Kopsová.
  • Emplaçament: Escola Professional Superior de Gràfica
    (Vyšší odborná škola grafická a Střední průmyslová škola grafická).
    Hellichova 22, Praga (República Txeca).
  • Llengua: Anglès
  • Dates: 8-10 d’agost, 2023.
  • Assistents: Restauradors professionals de paper, llibres i fotografia.
  • Ressenya (per Ondřej Zatloukal):
    “Els tres dies passats ha tingut lloc a Praga el curs Tractament cromàtic de llacunes en restauració d’obra gràfica, que he tingut el plaer de co-organitzar. L’ha impartit Rita Udina, una restauradora catalana excel·lent i també una persona encantadora que ens ha transmès tota la seva experiència sobre cel·lulosa en pols, elaboració de motlles, tints i colorants, polpa de paper, etcètera.
    El millor del curs és que les tècniques i procediments s’expliquen de manera molt pràctica i tenen cabuda en el dia a dia del taller de tots els participants.
    Si mai teniu ocasió d’assistir al curs, no ho dubteu, és una gran oportunitat!
    Gràcies, Rita!!! :)”
Curs de reintegració i retoc de llacunes en restauració de paper a Praga (República Txeca).

D’esquerra a dreta, (a dalt):
Karel Křenek (restaurador privat), Iva Bělíčková (restauradora privada), Tereza Kašťáková (Museu Nacional de la Tècnica), Barbora Bartyzalová (Galeria Nacional, Praga), Katerina Opatová (restauradora privada), Rita Udina (restauradora privada), Maria Borysenko (Museu de l’Est de Bohèmia), Theodora Popova (Acadèmia de Belles Arts, Galeria Nacional, pràctica privada).
Fila central: Marie Benešová (Arxiu de la regió de Moràvia), Ondřej Zatloukal (restaurador privat), Jarmila Franková (restauradora privada).
Fila de sota: Jan Slivka (ZRestaurovat), Jana Dřevíkovská (Galeria Nacional, Praga).

Foto: Milana Vanišová.

  • Contingut (teoria i pràctica):
    Tècniques, materials i productes per a la reintegració i retoc.
    Motlles per a reproduir textures (amb acrílics o pols de cel·lulosa), igualat del color amb polpa de paper, tints i colorants, color, retoc digital, consells i tècniques de retoc.
    • Teoria i cassos pràctics:
      • Reintegració de llacunes i suports per a la reintegració: cel·lulosa en pols, polpa de paper, paper japonès.
      • Modificació de l’aparença i textura del paper japonès, elaboració de motlles per a replicar textures.
      • Mètodes i productes per al retoc i la reintegració: resines sintètiques, aquarel·les, guaix, llapis, pastels, pigments, colorants i altres agents colorants.
      • Llum i color, metamerisme (opcional).
      • Modificadors: agents abrillantadors, matisants, brunyidors (opcional).
    • Tècniques i criteris de retoc:
      • Selecció cromàtica i abstracció cromàtica.
      • Rigatino i tratteggio: florentí vs. romà.
      • Baix nivell.
      • La tinta neutra.
      • Mimètic.
      • Tecnologia digital.
      • Consideracions ètiques.

Altres edicions:

Clients