Restauració de pergamins de l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat

Beneficiari: Arxiu Comarcal del Baix Llobregat (Sant Feliu de Llobregat, Barcelona) Objecte: Pergamins manuscrits. Danys: Arrugues, estrips, llacunes, reparacions pernicioses, brutícia, deshidratació. Tractament de restauració: Neteja, aplanat, consolidació, elaboració de fundes de conservació. Restauradors: Clàudia Callau, Rita Udina. Llegeix l’ENTRADA sobre aquest projecte si … Continua llegint

Conferència: En restauració de paper, ens mullem

Esdeveniment: Jornada tècnica Re-En-Papelamos (I). La funció de l’aigua en les intervencions. Conferència: En restauració de paper, ens mullem (En restauración de papel, nos mojamos). Organització: Emma Sánchez, equip de l’IPCE (Instituto del Patrimonio Cultural de España). Lloc: IPCE (Instituto del … Continua llegint

Restauració de gravat de Tàpies

Beneficiari: Col·lecció privada Objecte: Litografia (“500 anys de llibres catalans”). Autor: Antoni Tàpies. Data: 1974. Danys: Fòxing intens, enfosquiment. Tractament de restauració: Neteja humida, desacidificació, blanqueig solar. Restauradors: Rita Udina.

Cores Symposium: “Reversible vs Irreversible”

Esdeveniment: Cores Symposium. Dilemmas: Between cherishing damage and cleaning up this mess. Restorers, collection managers and researchers on conservation and restoration. Ponència: Reversible vs Irreversible. Organització: Syntrawest, Ministeri de Cultura de Flandes. Emplaçament: State Archives, Bruges (Bèlgica). Assistents: Museòlegs, arxivers, bibliotecaris, historiadors, restauradors … Continua llegint

Restauració d’un llibre d’anys (i panys)

Beneficiari: Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (CoAC). Objecte: Llibre manuscrit amb pany. Enquadernació en pell sencera, amb bollons i tanques de bronze, i un pany de ferro a banda i banda de les cobertes. Té decoració gofrada amb ferros i rodes. Fulls … Continua llegint

Restauració de pintura de Joan Ponç

Beneficiari: Col·lecció privada. Objecte: “Gran Pastoral”, guaix sobre paper, 83 x 112 cm. Autor: Joan Ponç (1948). Danys: La obra estava adherida sobre un paper Kraft per mitjà d’adhesius sintètics i cintes autadhesives. Presentava llacunes i arrugues, estrips i oxidació … Continua llegint