Blanqueig solar de gravat de Picasso

  • Beneficiari: Col·lecció particular.
  • Objecte: Gravat (aiguafort i buril). Prova d’artista. “Torero y caballo pisoteados por el toro” de la sèrie de gravats La Tauromàquia.
  • Autor: Pablo Picasso
  • Data: 1929.
  • Danys: Esgrogueïment, taques de reserva d’oxidació (el passe-partout ha enfosquit la part exterior del gravat), cintes autoadhesives y reforços antics.
    És d’allò més comú trobar taques que són “reserves”, o sigui, que provoquen un envelliment desigual en una mateixa obra. En aquest cas el passe-partout ha acidificat la vora externa de la obra, enfosquint-la.
  • Tractament de restauració: Eliminació de les cintas adhesives i reforços, neteja aquosa, blanqueig solar i aplanat en tensió. El blanqueig solar no blanqueja a un to més clar del que hagués tingut mai el paper, per això el resultat   iguala la oxidació desigual i blanqueja el paper al seu to original.
    L’aplanat per tensió garanteix que es mantingui la petjada del gravat.
  • Sistema de presentació: Muntat de conservació a mida per a l’emmagatzematge i l’exposició. Es pot utilitzar tant com a carpeta, (un cartró de conservació sota del gravat i una cartolina a sobre) o bé com a sistema de presentació. Es pot emmarcar sense desmuntar, plegant la cartolina cap enrere. L’obra està adherida al cartró amb unes xinxetes de paper japonès.
  • Restauradors: Rita Udina.
  • Altres enllaços: Instagram (a sota), o altres exemples de blanqueig solar.
Restauració de gravat de Picasso (abans i després del blanqueig solar)
Carpeta de conservació a mida per a desar o exposar

Clients

Blanqueig solar de gravat de Picasso

  • Beneficiari: Col·lecció particular.
  • Objecte: Gravat (aiguafort i buril). Prova d’artista. “Torero y caballo pisoteados por el toro” de la sèrie de gravats La Tauromàquia.
  • Autor: Pablo Picasso
  • Data: 1929.
  • Danys: Esgrogueïment, taques de reserva d’oxidació (el passe-partout ha enfosquit la part exterior del gravat), cintes autoadhesives y reforços antics.
    És d’allò més comú trobar taques que són “reserves”, o sigui, que provoquen un envelliment desigual en una mateixa obra. En aquest cas el passe-partout ha acidificat la vora externa de la obra, enfosquint-la.
  • Tractament de restauració: Eliminació de les cintas adhesives i reforços, neteja aquosa, blanqueig solar i aplanat en tensió. El blanqueig solar no blanqueja a un to més clar del que hagués tingut mai el paper, per això el resultat   iguala la oxidació desigual i blanqueja el paper al seu to original.
    L’aplanat per tensió garanteix que es mantingui la petjada del gravat.
  • Sistema de presentació: Muntat de conservació a mida per a l’emmagatzematge i l’exposició. Es pot utilitzar tant com a carpeta, (un cartró de conservació sota del gravat i una cartolina a sobre) o bé com a sistema de presentació. Es pot emmarcar sense desmuntar, plegant la cartolina cap enrere. L’obra està adherida al cartró amb unes xinxetes de paper japonès.
  • Restauradors: Rita Udina.
  • Altres enllaços: Instagram (a sota), o altres exemples de blanqueig solar.
Restauració de gravat de Picasso (abans i després del blanqueig solar)
Carpeta de conservació a mida per a desar o exposar

Clients