Restauració de mapa escolar de la guerra civil
- Beneficiari: Museus de Sabadell
- Objecte: Mapa de Catalunya, imprès. Estava muntat sobre una tela i envernissat, i tenia dos llistons de fusta per a ser penjat a classe
- Autor:
- Data: 1936.
- Danys: La principal degradació era la capa de vernís (goma laca). Aquesta provoca clivelles i ressecament al paper, a més d’oxidar-lo i esgrogueir el seu aspecte. Cal dir també que el seu relatiu gran format (121 x 117 cm) no ho posa fàcil.
- Tractament de restauració: Traient el vernís antic s’han pogut intervenir altres danys menors: estrips, foradets i arrugues. Però el més important és que el nou vernís no és oxidant, ni esgrogueeix. Com que és molt flexible no farà esquerdes ni clivelles en un futur.
- Restauradors: Marina Carbonell, Rita Udina.
- Altres enllaços: Entrada al blog
Infinitat de micro-fissures erosionaven la superfície originalment llisa del paper imprès. La imatge de dalt, a llum rasant, mostra com l’eliminació del vernís original ha permès hidratar de nou el paper, retornant-li l’elasticitat.
Les taques d’humitat també eren un dany menor (quant a estabilitat físico-química de l’objecte), si bé a primer cop d’ull es feien molt molestes. Un cop net, podem gaudir millor del plànol. Les micro fissures del vernís clivellat afectaven la claredat de l’obra, esmorteint colors i desdibuixant línies. Retirat l’antic vernís, els colors recobren intensitat i definició.La restauració ha eliminat els aspectes nocius i curat els danys, respectant les característiques i aspecte originals: brillantor, presentació amb llistons de fusta, tela i betes. Els productes aplicats son reversibles i de llarga conservació.
Clients
Tipus de projectes
Restauració de mapa escolar de la guerra civil
- Beneficiari: Museus de Sabadell
- Objecte: Mapa de Catalunya, imprès. Estava muntat sobre una tela i envernissat, i tenia dos llistons de fusta per a ser penjat a classe
- Autor:
- Data: 1936.
- Danys: La principal degradació era la capa de vernís (goma laca). Aquesta provoca clivelles i ressecament al paper, a més d’oxidar-lo i esgrogueir el seu aspecte. Cal dir també que el seu relatiu gran format (121 x 117 cm) no ho posa fàcil.
- Tractament de restauració: Traient el vernís antic s’han pogut intervenir altres danys menors: estrips, foradets i arrugues. Però el més important és que el nou vernís no és oxidant, ni esgrogueeix. Com que és molt flexible no farà esquerdes ni clivelles en un futur.
- Restauradors: Marina Carbonell, Rita Udina.
- Altres enllaços: Entrada al blog
Infinitat de micro-fissures erosionaven la superfície originalment llisa del paper imprès. La imatge de dalt, a llum rasant, mostra com l’eliminació del vernís original ha permès hidratar de nou el paper, retornant-li l’elasticitat.
Les taques d’humitat també eren un dany menor (quant a estabilitat físico-química de l’objecte), si bé a primer cop d’ull es feien molt molestes. Un cop net, podem gaudir millor del plànol. Les micro fissures del vernís clivellat afectaven la claredat de l’obra, esmorteint colors i desdibuixant línies. Retirat l’antic vernís, els colors recobren intensitat i definició.La restauració ha eliminat els aspectes nocius i curat els danys, respectant les característiques i aspecte originals: brillantor, presentació amb llistons de fusta, tela i betes. Els productes aplicats son reversibles i de llarga conservació.